zondag 1 januari 2012

'81 Ibanez AR-100 CS

zondag 1 januari 2012

Aangeboden: '81 Ibanez AR-100 CS Prijs: € 450,00

Bij deze bied ik mijn Ibanez Artist in Cherry Sunburst aan. Hij is in 1981 gebouwd in de welbekende Fujigen Gakki fabriek in Japan. Mag snel weg! De eerste die €450,- biedt mag hem komen ophalen!

Het is een enorm vette gitaar, in de letterlijke zin van het woord. Een goeie dikke plak mahonie met daarop een licht vlammende maple-cap en twee dikke humbuckers. Hij heeft een maple set-neck met een rosewood-toets, 22 frets. Hierdoor heeft hij een ontzettend warme, heldere sound (die je eigenlijk gewoon moet horen).

De staat van de gitaar is goed te noemen; Hij klinkt en speelt super. Uiteraard heeft hij wat butsjes en krasjes in de lak, maar dat is te verwachten en geeft hem ook de nodige charme. Elektronica is naar mijn weten compleet origineel en werkt zonder problemen.
100% origineel is hij niet; Een vorige eigenaar heeft de tuners vervangen door zilverkleurige Schallers, de originele heb ik er niet bij. Ook is de strapbutton verplaatst naar de achterkant van de body, ipv de bovenste hoorn. Ik vermoed voor een betere gewichtsverdeling. Hierdoor label ik hem als een echte player, niet zozeer als verzamel-object. Komt zonder koffer/tas.

Voor vragen kun je altijd vrijblijvend contact opnemen!



De gitaar wordt niet verstuurd. Onzinbiedingen worden zonder bericht verwijderd.
meer info


0 reacties: