vrijdag 27 augustus 2010

( esp ) ltd mh400nt, emg's

vrijdag 27 augustus 2010

Aangeboden: ( esp ) ltd mh400nt, emg's Prijs: Bieden

Bij deze bied ik aan, mijn LTD MH400NT ('No Tremolo'). Gekocht in begin '06 bij Musicstore Köln in Duitsland. Deze komt nog uit Korea, en de LTD 400 serie staat bij velen bekend als één van de beste mid-range gitaren. Ook voor mij een echt werkpaard geweest en ik heb er veel op geleerd. Nu dus voor een beginner, danwel de meer gevorderde gitarist een uitgelezen kans op een stapje hoger!

Specificaties:
Mahonie body en hals
Rosewood fretboard met 'off-set blocks' en modelnummer op de twaalfde fret!
24 Extra Jumbo frets, 25.5" snaarlengte (als een Fender)
Set-neck (niet op de Gibson manier, maar voelt qua afwerking als een neckthrough)
EMG 81 (brug) en 85 (hals) elementen
String-through, met TOM-style brug
'Earvana Compensated' topkam
1 volumeknop, 1 toneknop en een 3-way blade switch.
Een prachtige, dikke quilted maple top, doorzichtig zwarte lak (in praktijk: donker blauw, dan wel donker paars, afhankelijk van het licht)
Natural binding langs de body en een witte binding langs hals en headstock.

De zwarte controleknoppen zijn vervangen voor goudkleurige en er zitten Schaller straplocks op (ook in goudkleur). De originele zwarte kan ik er eventueel weer terug op monteren.
Het is een veelvuldig bespeelde gitaar uit '06, dus zoals te verwachten zitten er de nodige gebruikerssporen op, deze doen echter geen afbreuk aan de sound en bespeelbaarheid.

Ik doe hem weg omdat hij, na de aanschaf van andere gitaren, geparkeerd staat in zijn koffer, en een gitaar moet bespeeld worden. Hij heeft voor mij enige sentimentele waarde, dus ik verkoop hem niet voor een habbekrats aan de eerste de beste bieder. Kortom: Hij mag weg, maar hoeft niet. Vraagprijs: €450,-

Op dit moment afgesteld en gestemd in C. Ik zet er voor de koop een door u te kiezen set snaren op en zal hem daarna volledig in een door u te kiezen stemming afstellen. Een koffer is bespreekbaar.

Hij is bij mij thuis (Tilburg) op goed volume te testen op een bescheiden buizenamp met de nodige pedalen (in elk geval reverb, delay en uiteraard een flinke overdrive/distortion).
Voor vragen, meer foto's, soundclips etc. even mailen, u krijgt altijd antwoord! Smsen kan ook.

Met vriendelijke groet,

Yoep de Ligt
meer info


0 reacties: