dinsdag 26 juni 2012

Ibanez JEM gitaar (verbouwd)

dinsdag 26 juni 2012

Mijn collectie wordt te groot, dus het wordt tijd om afscheid te nemen van dit racemonster. Een top gitaar die heerlijk speelt, klinkt en er uit ziet. Geweldig voor rock, metal en snelle licks :-)

Origineel was dit een fel gele Ibanez JEM gitaar (Steve Vai serie) en in de loop der tijd heb ik een aantal dingen aangepast vanwege slijtage:
- Hals vervangen voor een Carvin kwaliteitsnek (speelt heerlijk en lekker snel)
- Humbuckers vervangen met de Dimarzio Paf Pro's van Joe Satriani- Stemknoppen vervangen voor Sperzel locking tuners
- Gitaar overgespoten in zwart. Spuitwerk zelf gedaan, dus niet zo strak als uit de fabriek, maar ziet er netjes uit.

Aandachtspunten:
- middelste single coil wilde ik ooit nog vervangen, maar is er nooit van gekomen. Daarom is deze niet aangesloten. Gebruikte ik nooit.
- originele floyd rose zit er nog op, maar zonder pook. Heb brug vast gezet met blokje hout, omdat ik geen whammy-man ben. Blokje is simpel te verwijderen en met nieuwe pook is whammy weer te gebruiken.
- body-lak heeft lichte gebruikssporen
meer info

0 reacties: