donderdag 4 oktober 2012

Handgebouwde electrische gitaar, Vioolgitaar

donderdag 4 oktober 2012

Ik heb deze gitaar gekocht van een gitaarbouwer uit Deventer. Deze man bouwt gitaren voor de hobby en steekt daar er per gitaar heel veel tijd (en wat kosten in). Omdat zijn zolder te klein is om alle eigen gemaakte gitaren te bewaren verkoopt hij er af en toe een. Ik ben 4 jaar wezen kijken op zijn zolder en kwam eigenlijk voor een andere gitaar. Uiteindelijk heb ik deze meegenomen omdat ik vind dat deze gitaar beter was dan die andere. Dit is een heel leuke gitaar met een eigen karakter. En bovendien niemand heeft er zo een!

De gitaar is uitgerust met volume en tone. Het element is een gibson element uit een oude gibson gitaar en de stemknoppen zijn van Grover. De actie is op het moment vrij hoog wat de gitaar erg geschikt maakt voor het spelen met een slide. Wil je toch een lagere actie dan zou de brug van deze gitaar kunnen worden vervangen door een lagere brug die gewoon te koop is in een goede gitaarwinkel. (De huidige brug is niet vastgelijmd!)

H eb je interesse in deze speciale gitaar, laat het me weten. Dan kan je een keer langskomen om m te proberen.

Ik doe m weg omdat ik geld nodig heb voor een masterklavier (met toetsen), niet omdat ik de gitaar niet goed vind. Een indicatie voor de prijs. De materiaalkosten van het bouwen waren ongeveer 225 EUR. In overleg ook gigbag erbij.

Graag (eerst) bieden op marktplaats, zodat ik kan beslissen of ik de gitaar ga verkopen.

Groetjes,
Gert

(Custom gitaar, handgebouwde gitaar)
meer info

0 reacties: