woensdag 25 juli 2012

CASIO PG-380 elektrische gitaar synthesizer hybride

woensdag 25 juli 2012

Deze unieke gitaar synthesizer hybride, dus MET ingebouwde IPD sound generator, gaat in de verkoop. Ik had hier hele andere plannen mee, maar soms moet ieder mens keuzes maken: ik heb de centjes nodig voor andere dingen op mijn verlanglijst. De Casio PG-380 is de enige geslaagde poging ooit, om de techniek van een gitaar samen te voegen met de techniek van een synth. Het was destijds de bedoeling van Casio om met deze gitaar vaste voet te krijgen in de markt voor topgitaren, maar de PG-380 was simpelweg TE duur voor de gemiddelde gitarist: denk dan aan meer als 2.200,00 guldens in de jaren 80: daar kocht je toen ook een Fender Strat plus een Fender Tele voor, dus 2 klasse gitaren. Na amper 1 goed jaar gooide Casio het bijltje er bij neer. Mijn Casio PG-380 ziet er optisch fantastisch uit, z.g.a.n. zoals op de foto's is te zien. Maar: hij stond net op het punt om naar Rolf Meurer van Midisoft Germany te gaan voor een recap plus een reparatie aan het synthesizer gedeelte. Er is dus een miniem defect, wat voor een beperkt bedrag door Rolf kan worden gerepareerd. Daarna nieuwe snaren er op en naar eigen wens afstellen, en hij is optisch en technisch weer als nieuw. Als je vriend en vijand wilt verbazen door op de bühne hele weirde klanken te toveren uit iets wat op een gitaar lijkt, dan is dit wel jouw ding ;-) Zonder de synth en/of de midi is het trouwens ook een prima Strat model gitaar, waarvan de humbucker bij de brug ook single coil te schakelen is. Niks mis met het gitaargedeelte ;-) Als ik 'm door Midisoft zou laten repareren en ik zet 'm op eBay, dan moet 'ie vanaf 1.000 euro en dan omhoog kunnen opbrengen. Nu, met defect, ben ik uiteraard met minder tevreden. Doe 's een gok en maak een bod. Wie weet komen we er wel uit ...?! Tenslotte: onzin biedingen worden zonder commentaar verwijderd. Wees 's aardig voor elkaar en ook voor mij ;-) P.S. zie ook mijn overige advertenties voor een super mooie Variax 700 modelling gitaar.
meer info

0 reacties: