zaterdag 13 augustus 2011

Gibson ES-135 uit 1992 (met koffer)

zaterdag 13 augustus 2011

Aangeboden: Gibson ES-135 uit 1992 (met koffer) Prijs: € 1.000,00

Gibson ES-135 uit 1992 (met koffer)

De bijgevoegde link brengt je naar een pagina met meer en veel betere foto's!

In mooie staat verkerende Gibson ES-135 uit 1992, inclusief originele koffer. De gitaar vertoont enkel wat lichte gebruikssporen. Doorgaans zie je deze gitaar in sunburst uitvoering, dit exemplaar is 'cherry red'; 'n stuk mooier naar mijn smaak. In de Youtube video krijg je uitgebreide informatie over deze gitaar (exact dezelfde gitaar, alleen uit 1994).

http://www.youtube.com/watch?v=NkP-l4tmkMk (link kopiëren en plakken in de adresregel van je browser!)

De gitaar is optimaal afgesteld door gitaarbouwer Patrick Koopman uit Weurt en door hem voorzien van een nieuwe brug. De gitaarhals is vrij fors, maar speelt prettig. De frets kennen geen noemenswaardige slijtage en de P-100 elementen (ze zien er uit als P-90 elementen, maar het zijn 'gestapelde' humbuckers) klinken erg fijn. Alles functioneert zoals het hoort. Omdat een van de stemmechanieken de geest heeft gegeven, heb ik ze allemaal vervangen door een set tuners zoals Guitarfetish.com die levert en die zijn beter dan de originele stemmechanieken. Verder heb ik de volume-en toonknoppen vervangen door naar mijn smaak beter ogende knoppen, maar de originele knoppen krijg je erbij, dus je kunt ze desgewenst zo weer terug zetten.

Omdat de gitaar een op de achterzijde bevestigd staartstuk heeft, kun je een Bigsby tremelo plaatsen zonder meteen met van die grote gaten in de body te zitten.

De prijs is vast en ruilen is geen optie. Heb je vragen, dan stuur maar een berichtje; ik zal proberen je zo uitgebreid mogelijk antwoord te geven.

Mocht je serieus geïnteresseerd zijn: ik heb hier een Peavey Delta Blues buizenversterker staan om de ES-135 op uit te proberen.



Robert
meer info


0 reacties: